Mangal Tadında Tavuk Kanadı tarifi

Merhabalar bugün sizlere “Bir Yemek İste Suat Durmuş” isimli youtube kanalında görmüş olduğum tavada mangal lezzetinde tavuk kanadı nasıl yapılır bunu anlatacağım. Öncelikle şunu söylemem lazım tarifi direk olarak Suat abiden aldım. Çünkü kendisinin yapmış olduğu yemekleri seviyorum ve anlatım tarzı çok hoşuma gidiyor. Kişisel mutfağımın gelişmesine baya yardımcı oldu diyebilirim. Ben youtube kanalı açtım ve artık youtube üzerinde yemek videoları çekmeye başladım. Bu tarifi de kendim evde deneyimler iken sizlere de sunmak amacıyla video çektim. Videoya aşağıdan ulaşabilirsiniz. Neyse mangal lezzetli tavuk kanadı için gereken malzemelere göz atalım.

Mangal soslu tavuk kanadı için gereken malzemeler;

  • 500 gram tavuk kanadı
  • Sıvıyağ
  • Kırmızı toz biber
  • Karabiber
  • Kimyon
  • Acı sos veya pul biber
  • Tuz
  • Ketçap
  • 2 yemek kaşığı yoğurt suyu (Neden yoğurt suyu kullanıldığına dair bir fikrim yok. Ancak usta kullandıysa bir bildiği vardır diyelim.)
  • İsteğe bağlı 1 diş sarımsak veya sarımsak tozu (Ben sarımsağın tavuğa yakıştığını düşündüğüm için kullanma taraftarıyım.)

Mangal soslu tavuk kanadı hazırlanışı

Aslında mangal soslu tavuk tarifi gerçekten çok kolay. Yapmanız gereken tek şey yukarıda vermiş olduğum tüm malzemeleri birbiri ile harmanlayarak karıştırmak ve daha sonra kanatları veya tavukları ekleyerek güzel bir şekilde karıştırmak. Dilerseniz marine olup biraz yumuşaması için dolapta bekletebilirsiniz. Ben genelde 2-3 saat arasında tavukları marine etmeyi seviyorum.

*Yukarıda malzemelerin net bilgilerini vermedim. Çünkü yemek konusu damak tadı kişiye göre çok değişiklik göstermektedir. Bu yüzden göz kararı denilen tabir ile malzemeleri kullanmayı seviyorum. Elinizde bulunan tavuğun gramına bağlı olarak malzemeleri damak tadınıza göre arttırın veya azaltın tamamen size bırakıyorum.

Tavukların mangal sosu ile soslanmasının ardından bir tavayı kızdırın. Tavukları pişirirken yağ kullanmanıza gerek yok. Tabi bu tavuğun yağlı kısımlarını kullanıyorsanız geçerli. Tavuk göğsü ile yapmayı düşünüyorsanız biraz yağ eklemenizde yarar var. Tavukları yağsız tavada pişirin. Tavuklar kullandığımız sostan dolayı mangalda olduğu gibi hafif karararak yanacak. Bu aşamada artık tavuklarınız servise hazır.

*Tavukları pişirirken Suat ustadan küçük bir püf nokta öğrendim. Bunu sizler ile paylaşmak istiyorum. Tavuklar tavada üstleri siyah bir şekilde yandığında usta biraz su ilavesi yapıyor. Böylece Tavuğun yanık kısımlarında ve dışında biriken sos tavuğun içi tarafından çekiliyor ve sos içerisine geçmiş oluyor. Sizde bu püf noktayı tavukları pişirirken kullanabilirsiniz. Ama dikkat çok fazla su kullanmayın. Tavukların sulu olmasını istemeyiz.

Mangal Tadında Tavuk Kanadı tarifi

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski